Optymalizacja SEO dla atrakcyjności strony internetowej

Internet stał się narzędziem w rękach przedsiębiorców, które pozwala na pozyskanie nowych klientów, zawarcie atrakcyjnych kontraktów, no i przede wszystkim zwiększenie obrotów finansowych firmy. Żeby się tak jednak stało, Twoja strona musi zacząć pojawiać się przynajmniej na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania. Żeby tego dokonać, konieczna jest znajomość kilku sztuczek copywritingu. Optymalizacja SEO też jest niezastąpiona.

Po pierwsze – zawartość strony internetowej

O tym, że content jest najważniejszy, wiedzą chyba wszyscy. Zawartość Twojej strony musi być rzeczowa i przyjazna dla użytkownika. Treści unikalne i dobrze napisane są najbardziej atrakcyjne dla wyszukiwarki. Nie bez znaczenia jest także długość Twoich tekstów. Co do zasady powinny mieć długość przynajmniej 300 wyrazów. Niektórzy radzą użycie nawet 900, jeśli dana podstrona jest kluczowa. To nie znaczy, że koniecznie tyle musi ich być, bo inaczej wyszukiwarka źle ją potraktuje. Nic na siłę, ale jeśli to możliwe – napisz więcej wartościowej treści.

Po drugie – bardzo ważna optymalizacja SEO

Dla wyszukiwarki bardzo ważny jest tytuł i opis strony. Niektóre wtyczki pozwalają na prostą zmianę takich opisów, niezależnie od nazwy samej strony czy jej adresu. Pamiętaj także o odpowiedniej długości. Tytuł powinien mieć około 30-40 znaków, a opis około 300. Wybierz jedną frazę kluczową, która mówi wszystko o Twojej stronie i skup się na niej. Użyj jej zarówno w tytule, jak i w opisie SEO. Nie jest prawdą, że musi ona występować w formie nieodmienionej. Obecne wyszukiwarki radzą sobie bardzo dobrze nie tylko z odmianą wyrazów, ale także rozłączaniem fraz za pomocą innego słowa. Dzięki temu Twoje treści mogą być przejrzyste i dobrze napisane, a nie tracić wartości dla robotów. Korzystając z naszej oferty, która dokładnie jest opisana tutaj, możesz skorzystać z darmowego artykułu próbnego o długości 3000 znaków.

Po trzecie – frazy kluczowe w treści strony

Pamiętasz tę frazę kluczową, którą wybrałeś w punkcie drugim? W treści Twojej strony także nie może jej zabraknąć. Niech pojawi się w pierwszym akapicie tekstu, który jest najczęściej skanowany przez wyszukiwarkę. Dodatkowo konieczne jest umieszczenie jej przynajmniej w jednym nagłówku akapitu. Te zaś muszą zostać sformatowane tagiem <h2>. Dlatego wizualizacja na stronie jest równie ważna. Może i nagłówek <h4> wygląda ładniej, ale to ten pierwszy jest bardziej wartościowy. Sprawdź też cały tekst pod kątem zagęszczenia Twojej frazy kluczowej. Powinno ono wynosić około 1%.

Optymalizacja SEO copywriting content

Po czwarte – unikalność fraz kluczowych

Twoja strona internetowa składa się pewnie z wielu podstron i zakładek. Pamiętaj, że każda z nich indeksowana jest osobno i posiada swoje własne frazy kluczowe. Optymalizacja SEO musi dotyczyć każdej z nich. Warto jednak, by każda podstrona posiadała swoją frazę kluczową, która nie będzie się powtarzać. Dzięki temu nie tylko unikniesz konkurowania ze sobą własnych podstron w wyszukiwarce, ale także zwiększysz bogactwo prezentowanych treści. Nie masz pomysłu, jakich fraz użyć? Napisz do nas! Przeprowadzimy analizę pod kątem Google Adwords, by dostarczyć Ci listę słów kluczowych.

Po piąte – nie zapominaj o obrazkach

Zapomnij o suchych treściach. Teksty, w których znajdują się obrazki są bardziej atrakcyjne zarówno dla czytelnika, jak i wyszukiwarki. Kilka zdjęć zawsze wygląda lepiej niż sucha ściana treści. To także dodatkowe miejsce do użycia fraz kluczowych. Wpisz frazy kluczowe do opisów zdjęć i etykiet. Tak zwany znacznik <alt> jest bardzo dobrą metodą, by optymalizacja SEO była skuteczniejsza. Pozostawiając nam publikowanie Twoich wpisów, zadbamy o to, by dostarczyć Ci odpowiednie zdjęcia z odpowiednimi znacznikami.

Optymalizacja SEO copywriting Numnet

Po szóste – linkuj wewnętrznie

Odnośniki do innych podstron są dobrze widziane. Nie należy z nimi przesadzać, ale warto wstawić jeden lub dwa do najbardziej wartościowych treści na Twojej stronie. Dlatego często na blogach sklepowych dodaje się linki do podstron z konkretnymi produktami. Nie tylko dlatego, by klienci mieli łatwiejszy dostęp do nich, ale też po to, by wyszukiwarki łaskawiej patrzyły na wpisy.

I teraz mamy pytanie za sto punktów – jak sądzisz, jaka fraza kluczowa występuje w tym tekście? Pamiętaj, że to tylko kilka podstawowych czynności, które sprawią, że Twoja strona podąży na pierwsze miejsca w wyszukiwarkach. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy tutaj.

2 Comments

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *